torsdag 21. februar 2013

Bestevenn tur til India !

Bestemte meg ganske plutselig for å reise til India for å besøke min beste venninne siden barnehagen Kjersti. Hun skal nemlig være ute i den store verden i 10 måneder.
Ville gjerne være sammen med henne på bursdagen hennes den 14 februar. Jeg har jo aldri vært i India så jeg var så heldig at jeg kunne besøke henne!

Vi koste oss masse. Hver dag praktiserte Kjersti Ashtanga yoga og ca annenhver dag praktiserte jeg Hatha, og restorative yoga. Så møttes vi og spiste frokost på et av de mange koselige stedene i Anjuna.
Et favoritt sted var "Om" som lå helt nede ved en vakker strand med utrolig utsikt over havet. Etterpå dro vi på stranden, noen ganger bare oss men også med flere av vennene til Kjersti. Der badet vi i det Indiske hav, solte oss og spiste og drakk kokosnøtter, bananjuice og mye annen sunt og godt. Om kveldene møttes vi flere og spiste middag på magiske restauranter. Bursdagen til Kjersti ble feiret med brask og bram. Hadde med gave til henne fra Norge, en turkis Zadig and Voltaire lommebok hun ble veldig glad for :) så fikk hun blomster fra restauranten vi var på og de sang burdagssangen for henne på høyttaler og hun fikk også mange fine gaver fra vennene sine i Goa.

Vi leide scootere så vi kom oss ganske mye rundt omkring. Trafikken der var vill og ingen kjørte med hjelm. Men det gikk veldig fint likevel :)

India er et utolig vakkert og spirituelt land. Det var godt å være der, i Norge går det i hundre og mange er opptatt av statusjag og karriere. I India lærte jeg aller mest å behandle kroppen som et tempel, noe som var fint og nytt.

Gleder meg til jeg skal tilbake i november når Kjersti skal hjem og vi skal reise sammen. Hvor det blir til vet jeg ikke enda. Det kommer ann på hvor hun er på den tiden. Spennende!



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar